Cruis control bij regen

Hier kunnen allerhande onderwerpen betreffende het technische gedeelte van de dacia worden geplaatst.

Cruis control bij regen

Nieuw berichtdoor magomat op 04 nov 2008 20:41

Ik lees hier net op een Franse forum een artikel over de cruise control ( CC )
Een vrouw schakelde bij lichte regenval de cc in. Plots vliegt de auto als een raket weg en ramt zij een berm.
De auto zwaar beschadigd zij gelukkig niet.

Na haar verhaal aan de politie te vertellen , geven deze aan dat dit dus een veel voorkomend gevaar is met cc zonder dat daar echt aandacht aan wordt besteed, zelfs niet door de fabrikanten van cc.

Wat is er nu gebeurd. De vrouw wou uit veiligheid een rustige snelheid inschakelen bij regen weer, maar de auto raakte in aquaplaning waardoor de snelheid enorm toenam door de cc en toen de wagen weer grip had reed hij enorm snel en was hij onbestuurbaar.
Het is zelfs zo dat Toyota modellen heeft waarbij de cc niet kan worden ingeschakeld wanneer de ruitenwisser werken.

Dus gebruikers van cc wanneer het regent: gebruik dan de cc niet. Dit kan een gevaarlijke situatie creëren.

Ik vondt dit wel de moeite waard om te melden.
Ik kwam, ik zag en koos een Dacia
magomat

Re: Cruis control bij regen

Nieuw berichtdoor Herke & Brigit op 04 nov 2008 23:54

Gelukkig heb ik geen CC.

Op één van andere manier ben ik daar altijd een beetje huiverig voor.

Een beetje dat je naast een chauffeur zit die je niet helemaal vertrouwd, waarschijnlijk geheel ten onrechte... maar toch... :geek:

Dit verhaal, samen met het verhaal van CC's in vrachtauto's... voorlopig geen CC :106:
Herke
http://www.mcvjournaal.punt.nl
Al het dacianieuws op één site !
Herke & Brigit

Keer terug naar Techniek