Vakantie-tijd!!

Hier kan iedereen een bericht achterlaten dat niet direct met Dacia te maken heeft maar met algemene zaken

Vakantie-tijd!!

Nieuw berichtdoor Richard op 26 jul 2010 20:47

Het is weer zover.... Velen hebben al vakantie. Mijn vakantie begint vrijdag. Dat wordt midden in de nacht auto uit de garage halen, fietsdrager met twee fietsen monteren op de trekhaak en vervolgens de fiets van mijn zoon op de dakdragers. Daarna vertrekken we richting het zuiden. Plan is om de rit van 1200 km in één keer te rijden aangezien we onze fietsen bij ons hebben. Dat is natuurlijk altijd een risico als je zou gaan overnachten.

Ik ben benieuwd wat het brandstofverbruik doet met een retourtje van totaal 2400 km met de fietsdrager EN dakdrager. Dus de km-standen en de liters ga ik bijhouden om een reeel oordeel te kunnen geven.

Met de fietsdrager erachter kan ik natuurlijk niet meer bij de bagage komen (ik heb geen kantelbare drager) dus dat wordt zeer bewust inpakken.

Dan het minder leuke gedeelte: Zoals waarschijnlijk ondertussen bekend zijn spammers ook actief in vakantietijd (zouden ze spam versturen vanaf hun laptop vanuit een luie stoel aan het strand?). Dat betekent concreet dat ik de aanmelding helaas moet blokkeren tijdens mijn afwezigheid (ik heb geen internet op mijn vakantie-adres). Een ieder die al geregistreerd staat kan gewoon gebruik blijven maken van het forum.

Van 31 juli 2010 tot en met 22 augustus 2010 ben ik afwezig om weer op adem te komen. Na thuiskomst zullen alle mailtjes worden bekeken; eventuele aanmeldingen zullen dan doorgevoerd kunnen worden.

tot en met vrijdagavond ben ik hier nog aanwezig, eventuele vragen en mailtjes kunnen tot dan nog beantwoord worden.

Verder rest me nog een ieder die nog weg gaat of misschien wel thuis blijft een prettige vakantie, een goede reis en kom heelhuids weer terug!
Groetjes,

Richard

beheerder van :
dit forum,
http://www.dacia-logan-mcv.org
http://www.daciamodellen.nl
Richard
Beheerder

Re: Vakantie-tijd!!

Nieuw berichtdoor jubbels op 26 jul 2010 22:38

Een heel fijne vakantie Richard.
Vorige maand ben ik al zeker voor de 35e keer naar Spanje (Costa Brava, 1350 km)gereden, aanhanger er achter en 2 vouwfietsjes op 't dak.
Dit jaar de eerste keer met de MCV.
Het verbruik gemiddeld was 1 op 11 km, niet zo gek met de aanhanger er achter en de 2 fietsjes op 't dak. ( in frankrijk mag je dan 130 km/h)
De laatste jaren boeken wij altijd een hotel in de buurt van Nimes om onderweg te overnachten.
Bij dit Etaphotel rijd je de parkeerplaats op, dit is afgesloten met een rolhek en je hebt een pincode om dit hek te openen , om deze parkeerplaats is een hek van ca 2,5 meter hoog en de hele nacht loopt er een bewaker (met hond) rond.
Ik neem alleen mijn laptop en papieren mee naar binnen. Een driepersoonskamer (incl. douche toilet tv wifi)kost ca € 40,00, ontbijt € 5,00 per persoon.
Na zo'n overnachting kom je toch fitter aan, ons bevalt dit uitstekend omdat we op een camping gaan en dan heb je nog de hele dag om je plaats in te richten.
Op de terugweg hebben we een hotel in de buurt van Dijon.
Nogmaals een fijne vakantie en veel zon.
jubbels

Re: Vakantie-tijd!!

Nieuw berichtdoor ghostDusters op 27 jul 2010 17:42

Richard en family , een hele fijne vakantie toegewenst vanuit het Westen van het land en veilige :drive: km.
ghostDusters

Keer terug naar bezoekers berichten