door jubbels op 28 jul 2010 21:49
Mijn MCV is van sept 2009 en die heeft toch echt een achterbumper. Als die van jou geen achterbumper heeft wat zit dan op die plek?
Ik heb begin dit jaar parkeersensoren ingebouwd, is makkelijk te doen.
Als je een trekhaak hebt even opletten.
Ik heb de sensoren met tape op een salontafel geplakt en een bezemsteel met tennisbal erop als "trekhaak".
Even een 12 volt voeding op de controle-unit aangesloten en de twee binnenste sensoren verplaatst zodat de "bezemsteel" niet gezien wordt. De afstand tussen de twee binnenste sensoren moet ca. 45 cm zijn, dan zit je goed.
Bumper eraf gehaald, op een deken gelegd en de gaten maken met de bij de sensoren geleverde boor. Sensoren in de geboorde gaten duwen.
Als je de bumper eraf hebt zie op de rechter achterhoek, van onderen gezien, een plastic dop. Hier een gat in geboord, en de vier sensor-draden doorheen geduwd, naar boven trekken met een stugge draad zodat je in de bagageruimte uitkomt.
Het controlekastje met dubbelzijdige tape achter de bekleding geplakt, vier sensordraden erin alsmede de voedingsdraad welke wordt aangesloten op de achteruitrijlamp. Achter de bekleding zit ook een massapunt waar de -draad aangesloten wordt.
Mijn sensorset heeft ook een display, die met klittenband op de binnenspiegel vastgemaakt en de draad, via de binnenverlichting met een stugge draad, boven de hemelbekleding naar achteren toe gewerkt.
That's all